Libros para mamá: ¡Hasta 60% OFF y despacho en 24 horas!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Icons and Iconoclasm in Japanese Buddhism: Kukai and Dogen on the art of Enlightenment (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2013
Idioma
Inglés
N° páginas
207
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0199945551
ISBN13
9780199945559
N° edición
1

Icons and Iconoclasm in Japanese Buddhism: Kukai and Dogen on the art of Enlightenment (en Inglés)

Pamela D. Winfield (Autor) · Oxford Univ Pr · Tapa Blanda

Icons and Iconoclasm in Japanese Buddhism: Kukai and Dogen on the art of Enlightenment (en Inglés) - Pamela D. Winfield

Libro Nuevo

S/ 262,23

S/ 524,46

Ahorras: S/ 262,23

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 23 de Mayo y el Jueves 06 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Icons and Iconoclasm in Japanese Buddhism: Kukai and Dogen on the art of Enlightenment (en Inglés)"

Does imagery help or hinder the enlightenment experience? Does awakening involve the imagination or not? Can art ever fully represent the realization of buddahood? In this study, Pamela D. Winfield offers a fascinating comparison of two pre-modern Japanese Buddhist masters and their views on the role of imagery in the enlightenment experience. Kukai (774-835) believed that real and imagined forms were indispensable to his new esoteric Mikky? method for "becoming a Buddha in this very body" (sokushin jobutsu), yet he also deconstructed the significance of such imagery in his poetic and doctrinal works. Conversely, Dogen (1200-1253) believed that "just sitting" in Zen meditation without any visual props or mental elaborations could lead one to realize that ''this very mind is Buddha'' (sokushin zebutsu), but he also privileged select Zen icons as worthy of veneration. In considering the nuanced views of both Kukai and Dogen anew, Winfield updates previous comparisons of their oeuvres and engages their texts and images together for the first time. In so doing, she liberates them from past sectarian scholarship that has pigeon-holed them into iconographic/ritual vs. philological/philosophical categories. She also restores the historical symbiosis between religious thought and artistic expression that was lost in the nineteenth-century disciplinary distinction between religious studies and art history. Finally, Winfield breaks new methodological ground by proposing space and time as organizing principles for analyzing both meditative experience and visual/material culture. As a result, this study presents a wider and deeper vision of how Japanese Buddhists themselves understood the role of imagery before, during, and after awakening.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes