¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Inclusive Socratic Teaching: Why Law Schools Need It and How to Achieve It (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
264
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780520390713

Inclusive Socratic Teaching: Why Law Schools Need It and How to Achieve It (en Inglés)

Jamie R. Abrams (Autor) · University of California Press · Tapa Dura

Inclusive Socratic Teaching: Why Law Schools Need It and How to Achieve It (en Inglés) - Abrams, Jamie R.

Libro Físico

S/ 436,63

S/ 873,26

Ahorras: S/ 436,63

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 02 de Julio y el Jueves 11 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Inclusive Socratic Teaching: Why Law Schools Need It and How to Achieve It (en Inglés)"

For more than fifty years, scholars have documented and critiqued the marginalizing effects of the Socratic teaching techniques that dominate law school classrooms. In spite of this, law school budgets, staffing models, and course requirements still center Socratic classrooms as the curricular core of legal education. In this clear-eyed book, law professor Jamie R. Abrams catalogs both the harms of the Socratic method and the deteriorating well-being of modern law students and lawyers, concluding that there is nothing to lose and so much to gain by reimagining Socratic teaching. Recognizing that these traditional classrooms are still necessary sites to fortify and catalyze other innovations and values in legal education, Inclusive Socratic Teaching provides concrete tips and strategies to dismantle the autocratic power and inequality that so often characterize these classrooms. A galvanizing call to action, this hands-on guide equips educators and administrators with an inclusive teaching model that reframes the Socratic classroom around teaching techniques that are student centered, skills centered, client centered, and community centered.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes