Libros para mamá: ¡Hasta 60% OFF y despacho en 24 horas!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada jumping the queue: an inquiry into the legal treatment of students with learning disabilities (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1998
Idioma
Inglés
N° páginas
326
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
24.4 x 16.6 x 2.5 cm
Peso
0.68 kg.
ISBN
0674489098
ISBN13
9780674489097

jumping the queue: an inquiry into the legal treatment of students with learning disabilities (en Inglés)

Mark Kelman (Autor) · Gillian Lester (Autor) · Harvard University Press · Tapa Dura

jumping the queue: an inquiry into the legal treatment of students with learning disabilities (en Inglés) - Kelman, Mark ; Lester, Gillian

Libro Nuevo

S/ 269,68

S/ 539,36

Ahorras: S/ 269,68

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Miércoles 12 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "jumping the queue: an inquiry into the legal treatment of students with learning disabilities (en Inglés)"

This book weighs alternative conceptions of the equal opportunity principle through an empirical and ethical exploration of the Federal law that directs local school districts to award special educational opportunities to students who are classified as learning disabled (LD). Mark Kelman and Gillian Lester consider the degree to which students with learning disabilities (rather than merely slow learners, the socially disadvantaged, or even the gifted) are entitled to benefits that might well prove advantageous to their classmates, such as extra time to complete an exam or expensive, individually tailored educational programs. They examine the vexing question of how we should distribute extra educational funds: should we give them to those who have fewer material resources to begin with, to those who might benefit more than others from extra resources, or should we simply strive to create greater equality of outcome? The book exposes a growing conflict between those who want to distribute scarce resources on an individual basis to children who are in need whatever the reason, and those who seek to eliminate group inequalities.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes