¡Envío GRATIS a TODO el Perú desde S/89!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Making Race: Modernism and "Racial Art" in America (Mclellan Endowed) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
256
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780295996899

Making Race: Modernism and "Racial Art" in America (Mclellan Endowed) (en Inglés)

Jacqueline Francis (Autor) · University Of Washington Press · Tapa Dura

Making Race: Modernism and "Racial Art" in America (Mclellan Endowed) (en Inglés) - Jacqueline Francis

Libro Nuevo

S/ 496,68

S/ 993,35

Ahorras: S/ 496,68

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Lunes 17 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Making Race: Modernism and "Racial Art" in America (Mclellan Endowed) (en Inglés)"

Malvin Gray Johnson, Yasuo Kuniyoshi, and Max Weber were three New York City artists whose work was popularly assigned to the category of "racial art" in the interwar years of the twentieth century. The term was widely used by critics and the public at the time, and was an unexamined, unquestioned category for the work of non-whites (such as Johnson, an African American), non-Westerners (such as Kuniyoshi, a Japanese-born American), and ethnicized non-Christians (such as Weber, a Russian-born Jewish American). The discourse on racial art is a troubling chapter in the history of early American modernism that has not, until now, been sufficiently documented. Jacqueline Francis juxtaposes the work of these three artists in order to consider their understanding of the category and their stylistic responses to the expectations created by it, in the process revealing much about the nature of modernist art practices. Most American audiences in the interwar period disapproved of figural abstraction and held modernist painting in contempt, yet the critics who first expressed appreciation for Johnson, Kuniyoshi, and Weber praised their bright palettes and energetic pictures--and expected to find the residue of the minority artist's heritage in the work itself. Francis explores the flowering of racial art rhetoric in criticism and history published in the 1920s and 1930s, and analyzes its underlying presence in contemporary discussions of artists of color. Making Race is a history of a past phenomenon which has ramifications for the present.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes