¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Nordic Exposures: Scandinavian Identities in Classical Hollywood Cinema (New Directions in Scandinavian Studies) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
224
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.8 cm
Peso
0.48 kg.
ISBN13
9780295996868

Nordic Exposures: Scandinavian Identities in Classical Hollywood Cinema (New Directions in Scandinavian Studies) (en Inglés)

Arne Lunde (Autor) · University of Washington Press · Tapa Dura

Nordic Exposures: Scandinavian Identities in Classical Hollywood Cinema (New Directions in Scandinavian Studies) (en Inglés) - Lunde, Arne

Libro Nuevo

S/ 500,93

S/ 1.001,86

Ahorras: S/ 500,93

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 24 de Junio y el Lunes 08 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Nordic Exposures: Scandinavian Identities in Classical Hollywood Cinema (New Directions in Scandinavian Studies) (en Inglés)"

Nordic Exposures explores how Scandinavian whiteness and ethnicity functioned in classical Hollywood cinema between and during the two world wars. Scandinavian identities could seem mutable and constructed at moments, while at other times they were deployed as representatives of an essential, biological, and natural category. As Northern European Protestants, Scandinavian immigrants and emigres assimilated into the mainstream rights and benefits of white American identity with comparatively few barriers or obstacles. Yet Arne Lunde demonstrates that far from simply manifesting a normative unmarked whiteness, Scandinavianness in mass-immigration America and in Hollywood cinema of the twentieth century could be hyperwhite, provisionally off-white, or not even white at all.Lunde investigates key silent films, such as Technicolor's The Viking (1928), Victor Sjostrom's He Who Gets Slapped (1924), and Mauritz Stiller's Hotel Imperial (1927). The crises of Scandinavian foreign voice and the talkie revolution are explored in Greta Garbo's first sound film, Anna Christie (1930). The author also examines Warner Oland's long career of Asian racial masquerade (most famously as Chinese detective Charlie Chan), as well as Hollywood's and Third Reich Cinema's war over assimilating the Nordic female star in the personae of Garbo, Sonja Henie, Ingrid Bergman, Kristina Soderbaum, and Zarah Leander.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes