¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Open Secrets: Literature, Education, and Authority From J-J. Rousseau to j. M. Coetzee (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2007
Idioma
Inglés
N° páginas
254
Encuadernación
Tapa Dura
Peso
1
ISBN
0199208093
ISBN13
9780199208098
N° edición
1

Open Secrets: Literature, Education, and Authority From J-J. Rousseau to j. M. Coetzee (en Inglés)

Michael Bell (Autor) · Oxford University Press · Tapa Dura

Open Secrets: Literature, Education, and Authority From J-J. Rousseau to j. M. Coetzee (en Inglés) - Michael Bell

Libro Nuevo

S/ 794,10

S/ 1.588,19

Ahorras: S/ 794,10

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 01 de Julio y el Lunes 15 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Open Secrets: Literature, Education, and Authority From J-J. Rousseau to j. M. Coetzee (en Inglés)"

Open Secrets reflects on contemporary humanistic pedagogy by examining the limits of the teachable in this domain. The Goethean motif of the open secret refers not to a revealed mystery but to an utterance that is not understood, the likely fate of any instruction based purely on authority. Revisiting the European Bildungsroman, it studies the pedagogical relationship from the point of view of the tutor or mentor figure rather than with the usual focus on the young hero. The argument is not confined to works of fiction, however, but examines texts in which the category of fiction has a crucial and constitutive function, for a growing awareness of limited authority on the part of the mentor figures is closely related to fictive self-consciousness in the texts. Rousseau's Emile, as a semi-novelised treatise, whose fictiveness is at once overt and yet unmarked, is relatively unaware of the imaginary nature of its envisaged authority. Passing through Laurence Sterne, C. M. Wieland, Goethe and Nietzsche, the situation is gradually reversed, culminating with the conscious impasse of authority in Thus Spoke Zarathustra. All these writers have achieved their pedagogical impact despite, indeed by means of, their internal scepticism. By contrast, in the three subsequent writers, D. H. Lawrence, F. R. Leavis and J. M. Coetzee, the impasse of pedagogical authority becomes more literal as the authority of Bildung is eroded in the wider culture. The awareness of pedagogical authority as a species of fiction, to be conducted in an aesthetic spirit, remains a significant prophylactic against the perennial pressure of reductive conceptions of the education as form of instructional 'production'.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes