¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Painting, Politics and the Struggle for the École de Paris, 1944-1964 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2016
Idioma
Inglés
N° páginas
330
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138253452
N° edición
1

Painting, Politics and the Struggle for the École de Paris, 1944-1964 (en Inglés)

Natalie Adamson (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Painting, Politics and the Struggle for the École de Paris, 1944-1964 (en Inglés) - Adamson, Natalie

Libro Físico

S/ 257,56

S/ 515,11

Ahorras: S/ 257,56

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 24 de Junio y el Martes 09 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Painting, Politics and the Struggle for the École de Paris, 1944-1964 (en Inglés)"

Painting, Politics and the Struggle for the École de Paris, 1944-1964 is the first book dedicated to the postwar or 'nouvelle' École de Paris. It challenges the customary relegation of the École de Paris to the footnotes, not by arguing for some hitherto 'hidden' merit for the art and ideas associated with this school, but by establishing how and why the École de Paris was a highly significant vehicle for artistic and political debate. The book presents a sustained historical study of how this 'school' was constituted by the paintings of a diverse group of artists, by the combative field of art criticism, and by the curatorial policies of galleries and state exhibitions. By thoroughly mining the extensive resources of the newspaper and art journal press, gallery and government archives, artists' writings and interviews with surviving artists and art critics, the book traces the artists, exhibitions, and art critical debates that made the École de Paris a zone of aesthetic and political conflict. Through setting the École de Paris into its artistic, social, and political context, Natalie Adamson demonstrates how it functioned as the defining force in French postwar art in its defence of the tradition of easel painting, as well as an international point of reference for the expansion of modernism. In doing so, she presents a wholly new perspective on the vexed relationships between painting, politics, and national identity in France during the two decades following World War II.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes