Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Plastic Reality: Special Effects, Technology, and the Emergence of 1970S Blockbuster Aesthetics (Film and Culture Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
384
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780231163521
Categorías

Plastic Reality: Special Effects, Technology, and the Emergence of 1970S Blockbuster Aesthetics (Film and Culture Series) (en Inglés)

Julie Turnock (Autor) · Columbia University Press · Tapa Dura

Plastic Reality: Special Effects, Technology, and the Emergence of 1970S Blockbuster Aesthetics (Film and Culture Series) (en Inglés) - Julie Turnock

Libro Nuevo

S/ 527,06

S/ 1.054,12

Ahorras: S/ 527,06

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Lunes 24 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Plastic Reality: Special Effects, Technology, and the Emergence of 1970S Blockbuster Aesthetics (Film and Culture Series) (en Inglés)"

Julie A. Turnock tracks the use and evolution of special effects in 1970s filmmaking, a development as revolutionary to film as the form's transition to sound in the 1920s. Beginning with the classical studio era's early approaches to special effects, she follows the industry's slow build toward the significant advances of the late 1960s and early 1970s, which set the stage for the groundbreaking achievements of 1977. Turnock analyzes the far-reaching impact of the convincing, absorbing, and seemingly unlimited fantasy environments of that year's iconic films, dedicating a major section of her book to the unparalleled innovations of Star Wars and Close Encounters of the Third Kind. She then traces these films' technological, cultural, and aesthetic influence into the 1980s in the deployment of optical special effects as well as the "not-too-realistic" and hyper-realistic techniques of traditional stop motion and Showscan. She concludes with a critique of special effects practices in the 2000s and their implications for the future of filmmaking and the production and experience of other visual media.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes