Compartir
Pop City: Korean Popular Culture and the Selling of Place (en Inglés)
Youjeong Oh (Autor)
·
Cornell University Press
· Tapa Blanda
Pop City: Korean Popular Culture and the Selling of Place (en Inglés) - Youjeong Oh
S/ 105,37
S/ 210,73
Ahorras: S/ 105,37
Elige la lista en la que quieres agregar tu producto o crea una nueva lista
✓ Producto agregado correctamente a la lista de deseos.
Ir a Mis Listas
Origen: España
(Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el
Jueves 13 de Junio y el
Martes 25 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.
Reseña del libro "Pop City: Korean Popular Culture and the Selling of Place (en Inglés)"
Pop City examines the use of Korean television dramas and K-pop music to promote urban and rural places in South Korea. Building on the phenomenon of Korean pop culture, Youjeong Oh argues that pop culture–featured place selling mediates two separate domains: political decentralization and the globalization of Korean popular culture.By analyzing the process of culture-featured place marketing, Pop City shows that urban spaces are produced and sold just like TV dramas and pop idols by promoting spectacular images rather than substantial physical and cultural qualities. Oh demonstrates how the speculative, image-based, and consumer-exploitive nature of popular culture shapes the commodification of urban space and ultimately argues that pop culture–mediated place promotion entails the domination of urban space by capital in more sophisticated and fetishized ways.
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.
✓ Producto agregado correctamente al carro, Ir a Pagar.