¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Staging Oneill (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1988
Idioma
Inglés
N° páginas
384
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0300041527
ISBN13
9780300041521
N° edición
1

Staging Oneill (en Inglés)

Ronald Harold Wainscott (Autor) · Yale University Press · Tapa Dura

Staging Oneill (en Inglés) - Ronald Harold Wainscott

Libro Nuevo

S/ 411,25

S/ 822,49

Ahorras: S/ 411,25

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 20 de Junio y el Jueves 04 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Staging Oneill (en Inglés)"

Eugene O’Neill’s most exciting experiments with stage direction and design took place in his plays produced between 1920 and 1934.  The impact of these experiments on American theater and drama was enormous, and in this book Ronald H. Wainscott critically examines the staging of these innovative works. Beginning with the first professional production of a new O’Neill play, Beyond the Horizon, and concluding with Days Without End, Wainscott recreates the initial performances of twenty-two works, including The Emperor Jones, Anna Christie, The Hairy Ape, and Mourning Becomes Electra.  Using a wide range of unpublished material including prompt books, ground plans, design elevations, publicity materials, letters, and manuscript notes, Wainscott provides fascinating details about the production of these plays.  He discusses their preproduction histories; how the actors, designers, directors, and theaters were selected; the design of plays, including set, costumes, lighting, music, and sound; the director’s work; the acting; and the critical response.  He analyzes how the various artists approached stage composition and use of the performance space, as well as techniques and devices such as masks, sound effects, music, simultaneous settings, internal monologues, and split characterizations.  Revealing a great deal about O’Neill’s relationships with directors―most notably Robert Edmond Jones and Philip Moeller―Wainscott demonstrates that the era was a maturation period not only for American playwriting but also for American directing and design.   “A wonderful book, the best of the recent studies of O’Neill and a remarkable work of theater history.  What Wainscott has to tell is important not only to those generally interested in O’Neill and in theater history, but to actors, designers, and directors as well.” –Travis Bogard, University of California, Berkeley

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes