Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada the errant art of "moby-dick": the canon, the cold war, and the struggle for american studies (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1995
Idioma
Inglés
N° páginas
392
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.8 x 16.4 x 2.8 cm
Peso
0.69 kg.
ISBN
0822315998
ISBN13
9780822315995

the errant art of "moby-dick": the canon, the cold war, and the struggle for american studies (en Inglés)

William V. Spanos (Autor) · Duke University Press · Tapa Blanda

the errant art of "moby-dick": the canon, the cold war, and the struggle for american studies (en Inglés) - Spanos, William V.

Libro Nuevo

S/ 193,07

S/ 386,15

Ahorras: S/ 193,07

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 12 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "the errant art of "moby-dick": the canon, the cold war, and the struggle for american studies (en Inglés)"

In The Errant Art of Moby-Dick, one of America's most distinguished critics reexamines Melville's monumental novel and turns the occasion into a meditation on the history and implications of canon formation. In Moby-Dick--a work virtually ignored and discredited at the time of its publication--William V. Spanos uncovers a text remarkably suited as a foundation for a "New Americanist" critique of the ideology based on Puritan origins that was codified in the canon established by "Old Americanist" critics from F. O. Matthiessen to Lionel Trilling. But Spanos also shows, with the novel still as his focus, the limitations of this "New Americanist" discourse and its failure to escape the totalizing imperial perspective it finds in its predecessor. Combining Heideggerian ontology with a sociopolitical perspective derived primarily from Foucault, the reading of Moby-Dick that forms the center of this book demonstrates that the traditional identification of Melville's novel as a "romance" renders it complicitous in the discourse of the Cold War. At the same time, Spanos shows how New Americanist criticism overlooks the degree to which Moby-Dick anticipates not only America's self-representation as the savior of the world against communism, but also the emergent postmodern and anti-imperial discourse deployed against such an image. Spanos's critique reveals the extraordinary relevance of Melville's novel as a post-Cold War text, foreshadowing not only the self-destructive end of the historical formation of the American cultural identity in the genocidal assault on Vietnam, but also the reactionary labeling of the current era as "the end of history." This provocative and challenging study presents not only a new view of the development of literary history in the United States, but a devastating critique of the genealogy of ideology in the American cultural establishment.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes