Envío GRATIS a TODO el Perú ¡Feliz día del libro!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Foreign Film Renaissance on American Screens, 1946-1973 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2010
Idioma
Inglés
N° páginas
362
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.5 x 15.3 x 2.5 cm
Peso
0.53 kg.
ISBN
0299247945
ISBN13
9780299247942
N° edición
1

The Foreign Film Renaissance on American Screens, 1946-1973 (en Inglés)

Tino Balio (Autor) · University of Wisconsin Press · Tapa Blanda

The Foreign Film Renaissance on American Screens, 1946-1973 (en Inglés) - Balio, Tino

Libro Nuevo

S/ 113,91

S/ 227,82

Ahorras: S/ 113,91

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 14 de Mayo y el Martes 28 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Foreign Film Renaissance on American Screens, 1946-1973 (en Inglés)"

Largely shut out of American theaters since the 1920s, foreign films such as Open City, Bicycle Thief, Rashomon, The Seventh Seal, Breathless, La Dolce Vita and L'Avventura played after World War II in a growing number of art houses around the country and created a small but influential art film market devoted to the acquisition, distribution, and exhibition of foreign-language and English-language films produced abroad. Nurtured by successive waves of imports from Italy, Great Britain, France, Sweden, Japan, and the Soviet Bloc, the renaissance was kick-started by independent distributors working out of New York; by the 1960s, however, the market had been subsumed by Hollywood. From Roberto Rossellini's Open City in 1946 to Bernardo Bertolucci's Last Tango in Paris in 1973, Tino Balio tracks the critical reception in the press of such filmmakers as François Truffaut, Jean-Luc Godard, Federico Fellini, Michelangelo Antonioni, Tony Richardson, Ingmar Bergman, Akira Kurosawa, Luis Buñuel, Satyajit Ray, and Milos Forman. Their releases paled in comparison to Hollywood fare at the box office, but their impact on American film culture was enormous. The reception accorded to art house cinema attacked motion picture censorship, promoted the director as auteur, and celebrated film as an international art. Championing the cause was the new "cinephile" generation, which was mostly made up of college students under thirty. The fashion for foreign films depended in part on their frankness about sex. When Hollywood abolished the Production Code in the late 1960s, American-made films began to treat adult themes with maturity and candor. In this new environment, foreign films lost their cachet and the art film market went into decline.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes