¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Modern Brazilian Stage (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2011
Idioma
Inglés
N° páginas
196
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0292729766
ISBN13
9780292729766

The Modern Brazilian Stage (en Inglés)

David George (Autor) · University Of Texas Press · Tapa Blanda

The Modern Brazilian Stage (en Inglés) - David George

Libro Nuevo

S/ 122,69

S/ 245,37

Ahorras: S/ 122,69

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 20 de Junio y el Lunes 01 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Modern Brazilian Stage (en Inglés)"

Reading a play and watching it performed onstage are quite different experiences. Likewise, studying a country's theatrical tradition with reference only to playtexts overlooks the vital impact of a play's performance on the audience and on the whole artistic community. In this performance-centered approach to Brazilian theatre since the 1940s, David George explores a total theatrical language—the plays, the companies that produced them, and the performances that set a standard for all future stagings. George structures the discussion around several important companies. He begins with Os Comediantes, whose revolutionary 1943 staging of Nelson Rodrigues' Vestido de Noiva (Bridal Gown) broke with the outmoded comedy-of-manners formula that had dominated the national stage since the nineteenth century. He considers three companies of the 1950s and 1960s—Teatro Brasileiro de Comédia, Teatro de Arena, and Teatro Oficina—along with the 1967 production of O Rei da Vela (The Candle King) by Teatro Oficina. The 1970s represented a wasteland for Brazilian theatre, George finds, in which a repressive military dictatorship muzzled artistic expression. The Grupo Macunaíma brought theatre alive again in the 1980s, with its productions of Macunaíma and Nelson 2 Rodrigues. Common to all theatrical companies, George concludes, was the desire to establish a national aesthetic, free from European and United States models. The creative tension this generated and the successes of modern Brazilian theatre make lively reading for all students of Brazilian and world drama.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes