Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Natural History of the Sign: Peirce, Vygotsky and the Hegelian Model of Concept Formation (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
255
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.9 cm
Peso
0.58 kg.
ISBN13
9783110695717

The Natural History of the Sign: Peirce, Vygotsky and the Hegelian Model of Concept Formation (en Inglés)

Chris Barnham (Autor) · Walter de Gruyter · Tapa Dura

The Natural History of the Sign: Peirce, Vygotsky and the Hegelian Model of Concept Formation (en Inglés) - Barnham, Chris

Libro Nuevo

S/ 648,98

S/ 1.297,95

Ahorras: S/ 648,98

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 25 de Junio y el Jueves 04 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Natural History of the Sign: Peirce, Vygotsky and the Hegelian Model of Concept Formation (en Inglés)"

Our understanding of CS Peirce, and his semiotics, is largely influenced by a twentieth century perspective that prioritizes the sign as a cultural artifact, or as one that that 'distorts', in some way, our understanding of the empirical world. Such a perspective will always undermine appreciation of Peirce as a philosopher who viewed signs as the very mechanisms that enable us to understand reality through concept formation. The key to this repositioning of Peirce is to place his work in the broad frame of Hegelian philosophy. This book evaluates, in detail, the parallels that exist between Peircean and Hegelian thought, highlighting their convergences and also the points at which Peirce departs from Hegel's position. It also considers the work of Vygotsky on concept formation showing that both are, in fact, working within the same Hegelian template. This book, therefore, contributes to our broader understanding of Peircean semiotics. But by drawing in Vygotsky, under the same theoretical auspices, it demonstrates that Peirce has much to offer contemporary educational learning theory.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes