Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Role of the Pedagogista in Reggio Emilia: Voices and Ideas for a Dialectic Educational Experience (Contesting Early Childhood) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
322
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032019246
N° edición
1

The Role of the Pedagogista in Reggio Emilia: Voices and Ideas for a Dialectic Educational Experience (Contesting Early Childhood) (en Inglés)

Stefania Giamminuti Paola Cagliari Claudia Giudici Paola Strozzi (Autor) · Routledge · Tapa Dura

The Role of the Pedagogista in Reggio Emilia: Voices and Ideas for a Dialectic Educational Experience (Contesting Early Childhood) (en Inglés) - Stefania Giamminuti Paola Cagliari Claudia Giudici Paola Strozzi

Libro Nuevo

S/ 460,18

S/ 920,37

Ahorras: S/ 460,18

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 03 de Julio y el Viernes 19 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Role of the Pedagogista in Reggio Emilia: Voices and Ideas for a Dialectic Educational Experience (Contesting Early Childhood) (en Inglés)"

The Role of the Pedagogista in Reggio Emilia offers unparalleled insight into dialectic encounters between teachers, pedagogistas, and atelieristas in the world-renowned municipal early childhood services of the city of Reggio Emilia. It sheds light on the system and culture that cares for and sustains an enduring educational experience, for the common good.Emerging from a collaborative research project with Reggio Children and the Preschools and Infant-toddler Centres - Istituzione of the Municipality of Reggio Emilia, this book features in-depth observations of pedagogistas, teachers, and atelieristas, as well as interviews with key figures in Reggio Emilia. Children's learning is thoughtfully emphasised, as the authors render the inextricable connection between theory-practice-research, framing documentation and progettazione as artful collective experimentation.The authors illuminate how Reggio Emilia's system sustains reciprocal professional formation through progettazione, contesting dominant marketplace discourses of early childhood education as a commodity and re-imagining settings driven by values of reciprocity, artistry, culture, and the common good.By troubling conventional views on education and care, professionalism of teachers, and educational leadership, this book will appeal to all those who long for something different and hope to shift the field of possibility for early childhood education culturally, socially, pedagogically, and politically. It will be a key resource for teachers, leaders, policy makers, and scholars in the whole field of education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes