¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Social Context of Learning in India (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
162
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032195698
N° edición
1

The Social Context of Learning in India (en Inglés)

Manoj Kumar Tiwary (Autor) · Routledge India · Tapa Dura

The Social Context of Learning in India (en Inglés) - Manoj Kumar Tiwary

Libro Nuevo

S/ 417,08

S/ 834,16

Ahorras: S/ 417,08

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 12 de Julio y el Martes 30 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Social Context of Learning in India (en Inglés)"

Why are children from disadvantaged and minority communities overrepresented among academic underachievers, poor learners, and school dropouts? This volume engages with this question and examines classroom learning as a process that involves a multitude of actors situated in specific social, cultural, and historical contexts.The volume covers an interdisciplinary spectrum of educational processes, contexts, educational ambitions, and limitations of low-caste, working-class, and middle-class students from different Indian communities and regions. The volume delves into the problem of academic underperformance from a social identity perspective and probes into social context-based variability in classroom learning, systemic disadvantages in the form of negative stereotypes, and the family as an under-studied social group in all discussions of schooling. It also examines the teachers' perceptions and attitudes towards Adivasi students and other minority groups in primary schools and their effect on children's classroom engagement.The chapters in this volume provide insights into unresolved and critical research questions that require the attention of teachers, school management, educators, and policymakers alike. This book will also be useful for academicians, policymakers, teacher educators, pedagogic practitioners in India and abroad, and state and central government institutions working on school education, educational psychology, policymaking in education, learning methods, and research on educational enhancement.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes