Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada What Women Watched: Daytime Television in the 1950S (Louann Atkins Temple Women & Culture Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2005
Idioma
Inglés
N° páginas
264
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
0.95
ISBN
9780292706279
ISBN13
9780292706279

What Women Watched: Daytime Television in the 1950S (Louann Atkins Temple Women & Culture Series) (en Inglés)

Marsha F. Cassidy (Autor) · Univ Of Texas Pr · Tapa Blanda

What Women Watched: Daytime Television in the 1950S (Louann Atkins Temple Women & Culture Series) (en Inglés) - Marsha F. Cassidy

Libro Nuevo

S/ 156,00

S/ 312,01

Ahorras: S/ 156,00

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 12 de Junio y el Viernes 21 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "What Women Watched: Daytime Television in the 1950S (Louann Atkins Temple Women & Culture Series) (en Inglés)"

In this pathfinding book, based on original archival research, Marsha F. Cassidy offers the first thorough analysis of daytime television's earliest and most significant women's genres, appraising from a feminist perspective what women watched before soap opera rose to prominence.After providing a comprehensive history of the early days of women's programming across the nation, Cassidy offers a critical discussion of the formats, programs, and celebrities that launched daytime TV in America—Kate Smith's variety show and the famed singer's unsuccessful transition from patriotic radio star to 1950s TV idol; the "charm boys" Garry Moore, Arthur Godfrey, and Art Linkletter, whose programs honored women's participation but in the process established the dominance of male hosts on TV; and the "misery shows" Strike It Rich and Glamour Girl and the controversy, both critical and legal, they stirred up.Cassidy then turns to NBC's Home show, starring the urbane Arlene Francis, who infused the homemaking format with Manhattan sophistication, and the ambitious daily anthology drama Matinee Theater, which strove to differentiate itself from soap opera and become a national theater of the air. She concludes with an analysis of four popular audience participation shows of the era—the runaway hit Queen for a Day; Ralph Edwards's daytime show of surprises, It Could Be You; Who Do You Trust?, starring a youthful Johnny Carson; and The Big Payoff, featuring Bess Myerson, the country's first Jewish Miss America. Cassidy's close feminist reading of these shows clearly demonstrates how daytime TV mirrored the cultural pressures, inconsistencies, and ambiguities of the postwar era.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes