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portada Whose Space Is It Anyway?: Place Branding and the Politics of Representation (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
304
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.0 x 14.8 x 1.6 cm
Peso
0.37 kg.
ISBN13
9782875745422

Whose Space Is It Anyway?: Place Branding and the Politics of Representation (en Inglés)

Cohen-Avenel, Pascale ; Roberts, Graham (Autor) · P.I.E-Peter Lang S.A., Editions Scientifiques · Tapa Blanda

Whose Space Is It Anyway?: Place Branding and the Politics of Representation (en Inglés) - Cohen-Avenel, Pascale ; Roberts, Graham

Libro Físico

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  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "Whose Space Is It Anyway?: Place Branding and the Politics of Representation (en Inglés)"

This volume examines the potentially deleterious impact of place branding on the social fabric, ecosystems and local economies of the places concerned. As the different essays show, place branding is a fundamentally political practice, often driven by hidden agendas that marginalize certain groups within society. Contributors explore place branding from a wide variety of angles, including: the role played by the visual arts in city branding; the applied arts, and speci cally the fashion industry's potential for shaping perceptions of a particular place; the different ways in which sport has been exploited by the political elites; the role of design in place branding, including the architectural design of sports stadia; and the potentially insidious economic and societal consequences of excessive consumption of branded places.

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