Por pocos días: ¡Envío GRATIS a TODO el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada West African Drumming and Dance in North American Universities: An Ethnomusicological Perspective (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
314
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.9 cm
Peso
0.48 kg.
ISBN13
9781496802583

West African Drumming and Dance in North American Universities: An Ethnomusicological Perspective (en Inglés)

George Worlasi Kwasi Dor (Autor) · University Press of Mississippi · Tapa Blanda

West African Drumming and Dance in North American Universities: An Ethnomusicological Perspective (en Inglés) - Dor, George Worlasi Kwasi

Libro Físico

S/ 176,59

S/ 353,17

Ahorras: S/ 176,59

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 12 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "West African Drumming and Dance in North American Universities: An Ethnomusicological Perspective (en Inglés)"

More than twenty universities and twenty other colleges in North America (USA and Canada) offer performance courses on West African ethnic dance drumming. Since its inception in 1964 at both UCLA and Columbia, West African drumming and dance has gradually developed into a vibrant campus subculture in North America. The dances most practiced in the American academy come from the ethnic groups Ewe, Akan, Ga, Dagbamba, Mande, and Wolof, thereby privileging dances mostly from Ghana, Togo, Benin, Senegal, Mali, Guinea, and Burkina Faso. This strong presence and practice of a world music ensemble in the diaspora has captured and engaged the interest of scholars, musicians, dancers, and audiences. In the first-ever ethnographic study of West African drumming and dance in North American universities the author documents and acknowledges ethnomusicologists, ensemble directors, students, administrators, and academic institutions for their key roles in the histories of their respective ensembles. Dor collates and shares perspectives including debates on pedagogical approaches that may be instructive as models for both current and future ensemble directors and reveals the multiple impacts that participation in an ensemble or class offers students. He also examines the interplay among historically situated structures and systems, discourse, and practice, and explores the multiple meanings that individuals and various groups of people construct from this campus activity. The study will be of value to students, directors, and scholars as an ethnographic study and as a text for teaching relevant courses in African music, African studies, ethnomusicology/world music, African diaspora studies, and other related disciplines.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes